pühapäev, 17. november 2013

Meie oma Pisa ning raudteeaiad

On üsna üldteada fakt, et Pisa torni nägemiseks ei pea ilmtingimata sõitma kaugele Itaaliamaale. Piisab täitsa, kui tulete Tartusse ning vaatate meie isiklikku Pisa torni - viltust maja ehk Tartu Kunstimuuseumi. Tuginedes isiklikule kogemusele, pean nentima, et meie Pisa on ikka palju ägedam ka. Muide, selles majas on kunagi ammu-ammu töötanud armastatud kirjanik Oskar Luts - no jah, siin küll apteekri, mitte kirjanikuna. 


Külastan seda maja umbes kaks korda aastas, et tutvuda uute näitustega. Puhka Eestis lehel väidetakse, et siin eksponeeritakse püsinäitust Eesti kunstist, aga nii see teps mitte ei ole. Just täitsa vastupidi - siin majas vahetuvad näitused iga mingi aja tagant ja just seetõttu ongi alati põnev uuesti tulla


Praegusel hetkel saab vaadata kolme näitust: Kaks neist on lausa suurepärane ja üks on minu maitse jaoks nii ja naa: August Künnapuu - üks väga omanäoline kunstnik, kelle poolt viljeletavat stiili on päris keerukas määratleda. No ütleme, et ekspressionism oleks vast kõige lähedasem nimi. 


Teist ja kolmandat korrust ehivad erinevate autorite loodusmaalid, mis enamuses minu jaoks natuke kuivaks ja igavaks jäävad. Näituse päästab ammune lemmik Konrad Mägi oma modernse ekspressionismiga. 

Kes veel aru ei saanud, siis  kahel  eelneval pildil püüan ma teile näidata viltuse maja viltust akent ja viltust ust. 


Ma tean, et väga inetu on pildistada teise inimese loomingut, aga Alar Tuule näitus on vaieldamatult minu tänane lemmik ja ma lihtsalt pean omale mälestuseks paar kaadrit jäädvustama.


Kui ma kunagi rikas olen, siis ostan selle tegelase maali omale päriselt ka. Loodan, et see kompenseerin praeguse illegaalse reprodutseerimise. 


Ka ERMi nätustemajas on praegu käimas üks viimase aja huvitavamaid näitusi, mida olen näinud - Raudteeaiad.

Mõtlesin kohe tükk aega, et kellel üldse tuleb pähe mõte teha sellisest asjast näitust - ja ülla-ülla - vähemalt ühe korraldaja nime nägemine asetas puzzletükid paika :)


Soovitan soojalt minna ja ise raudteeaedu kaeda. Suurepärane kunstiline elamus garanteeritud!